Baner og booking af baner

I Gladsaxe Tennis og Padel Klub har vi 5 tennisbaner og 1 padelbane, du som medlem har mulighed for at booke gratis. Vi har desuden et klubhus op ad banerne, hvor der kan klædes om, mv.

Banerne

Padelbanen er åbent året rundt.

Tennisbanerne 1 og 2 er såkaldte REDPLUS baner, og kan også bruges året rundt; dog ikke når banerne er våde eller fedtede (se nærmere detaljer her).

Tennisbanerne 3, 4 og 5 er almindelige tennis grusbaner (de er derfor lukket uden for sommersæsonen – ca. slut april-start oktober afhængigt af vejret). Bemærk at bane 5 ikke har fuld længde bag banen, men til gengæld er der en slagvæg.

Banerne er alle åbne fra 7.00-22.00 (i sæsonen).

Lys på banerne

Der kan tændes lys på tennisbanerne 1-4 samt på padelbanen, når det er mørkt. Lyset til tennisbanerne tændes og slukkes i klubhusets entre. Lyset til padelbanen tændes på en af lysmasterne mellem padelbanen og bane 1. Husk altid at slukke lyset efter brug!

Spillernes vedligeholdelse af tennisbanerne

Efter endt spil skal banen vedligeholdes, hvilket indebærer at hele banen fejes (også uden for linjerne) og, hvis det er tørt, at banen vandes. Linjerne skal ikke fejes efter spil, men gøres efter behov (herved minimerer vi risikoen for at linjerne bliver løse). Hvis man har lavet større huller bør de lukkes ved at flytte grus tilbage og stampe.

Affald skal smides i affaldskurvene.

Problemer med banerne?

Gladsaxe Sportscenters personale sørger for at grusbanerne, net, netstolper, linier, vandingsanlægget, lyset, hegn m.m. er i orden.

Konstaterer man problemer med en bane (løse linjer, vanding ikke virker, mv.) bedes man straks rapportere det til Gladsaxe sportscenter (se skiltet “Lån os dine øjne” der hænger på klubhuset) ved at sende en SMS om problemet til 61242070 – husk at angive præcist sted og problem (“Baglinjen mod klubhuset sidder løs på bane 3 på GTKs tennisbaner”).

Regler for booking

Der gælder følgende regler for booking af bane:

1. For at reservere en bane skal der angives 2 medlemmer på tiden.
  2. Hvert medlem kan maks. have 2 aktive bookinger ad gangen.
  3. Banerne kan reserveres op til 14 dage frem.
  4. En bane skal tages i brug senest 5 minutter efter tidens start, ellers har andre medlemmere ret til at tage banen i brug efter først til mølle princippet (spillere der netop har spillet skal afgive banen til andre, der ikke netop har spillet, hvis ønsket).
  5. Bestyrelsen har ret til – med tre dages varsel eller mere – at reservere baner til turneringer, holdkampe, klubarrangementer, træning og lignende.

Reglerne kan løbende ændres af bestyrelsen for at tilpasse det aktuelle bookingniveau.

Sådan booker du

Gå ind på Sportion.dk, log ind med din bruger, gå ind under Booking i menuen, find en ledig bane på det tidspunkt du ønsker at spille, vælg den, find den person du gerne vil booke med og færdiggør bookingen.